Mivel már jó pár éve a hagyományos kkv marketing tanácsadás mellett online marketing tanácsadással, weboldalak marketingezésével is foglalkozom, gyakran kérdezik tőlem webdesigner tanulóink, hogy hol indul egy weboldal marketingezése, és meddig tart?
Erre mindig az a válaszom, hogy nálam egy honlap marketingezése már a keresőoptimalizálásnál indul, majd pedig folyamatosan alkalmazzuk az online marketing tehcnikákat.
Ez azt jelenti, hogy egy weboldal marketingezésének sosem szakad vége.
Ez egy véget nem érő játék, amit csak abbahagyni lehet, de befejezni sosem. :-)
Ha nagyon egyszerűen akarnám felvázolni a stratégiát, akkor azt mondanám, hogy a marketingezést a keresőoptimalizálással szoktam kezdeni, viszont azt nem szabad elfelejtenünk, hogy keresőoptimalizálni nem a weblap elkészítése után, hanem a weblap felépítési fázisában kell!
A keresőoptimalizálást tehát már a weboldal elkészítési fázisában el kell kezdeni, sőt! Az optimalizálási munkát a jó domain név választással indítjuk!
A honlap tervét előre el kell készíteni, hogy ne menet közben kelljen kitalálnunk az aloldalakat, és azok témaköreit.
A honlapot tehát csak akkor kezdjük el konkrétan megtervezni, amikor már a "rajzolt formája" megvan, vagy papíron, vagy a fejünkben.
Ennél az előtervezési fázisnál 3 szemontot kell figyelembe vennünk:
- a látványt
- a keresőoptimalizálást
- a marketing stratégiánkat
Kicsit olyan, mintha tervezés közben nem 1, hanem 3 szemmel együttesen néznénk a honlapunkat.
A marketing szempontjából egyáltalán nem mindegy, mit hova teszünk a weboldalon, a látvány szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen színeket és milyen alkalmazásokat (pl animációk) használunk.
A keresőoptimalizálás szempontjából pedig már a domain név sem mindegy, az meg pláne nem, hogy miylen lesz a weboldal szövegezése (bár ez marketing szempontból is rendkívül fontos!).
Ez a "kombinált" szemlélet rendkívül fontos, ha olyan weboldalt szeretnénk készíteni, ami megflelel az alábbi két kitételnek:
- Elad, látogatókat hoz, majd a látogatók egy részéből érdeklődőket, vevőket képes konvertálni.
- Professzionális, igényes, méltó tükörképe vállalkozásunknak.
Ma már túl drága dolog egy professzionális weboldal elkészítése ahhoz, hogy azután árválkodásra kárhoztassuk a neten.
Nagyon fontos tudnunk, hogy egy jól felépített weboldal struktúrája profi kiindulást jelent a hatékony optimalizáláshoz,és a későbbiekben a látogatottság növelő technikákhoz.
Az online marketing első lépcsőfoka a jó keresőoptimalizálási munka, és a felhasználóbarát weboldal megléte.
A látogatottság növelési technikák széles palettájának segítségével érdeklődőket hozunk weboldalunkra, melyek egy részéból a további online marketing technikáknak köszönhetően komoly érdeklődőket, ügyfeleket konvertálunk, majd behozzuk őket az értékesítési csatornába.
A cikk 2. részében végigmegyünk azokon a tipikus online marketing területeken, melyek alkalmazását mindenképpen ajánlom, ha vioszonylag rövid idő alatt gyors eredményeket szeretnénk elérni látogatottság, és vevőszám megsokszorozás szempontjából egyaránt!
Egyébként a Webdesigner Mester képzés keresőoptimalizálás moduljában részletesen is tárgyaljuk nem csak magát a jó keresőoptimalizálási munkát, hanem kitérünk a látogatottság növelő technikákra is.
A június első felében induló csoportba június 10-ig adhatja le a jelentkezését!
Webdesigner mester képzés- gyakorlat orientált weblapkészítő tanfolyam!
Jelentkezés itt!
Mozgalmas hetet kíván Önnek,
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő, és a
Netlogi C School csapata
www.netlogi-c.net
UI: Hamarosan érkezik az grafikai tanulmány is!