Mai bejegyzésünkben folytatjuk azokat a tanácsokat, tippeket, amiket már elkezdtünk tárgyalni a cikk első részében.
Folytassuk a listát a következő ponttal!
5. Adminisztrációs felület:
Ha terveztünk a webalapunknak adminisztrációs felületet, nagyon figyeljünk oda annak kialakítására.
Ne felejtsük el, hogy ha nem mi fogjuk frissíteni, és karbantartani az oldalt, hanem az ügyfél maga, akkor az admin felületnek – az oldal alap profiljánál – jóval átláthatóbbnak, és felhasználhatóbbnak kell lennie. Használjunk kevés színt, letisztult és átlátható menü rendszert, és vegyük figyelembe a könnyű szerkeszthetőséget.
Biztonsági szempontból az adminisztrációs felület felhasználónevét és jelszavát ne az „admin-admin” szisztéma alapján válasszuk meg. Lehetőleg névnek is valami egyedit válasszunk, és ne az oldal domain neve legyen az, valamint a jelszó legalább nyolc karakterből álló, véletlen generált szöveg legyen.
6. Karbantartás, frissítés:
Az oldalunk tartalmát, még ha csak havonta egyszer is, igyekezzünk akár minimálisan is megújítani.
Nem kell sokra gondolni, elég egy-egy új cikk, vagy egy akció szövegének megírása. Ahogy előzőleg is említettem, fontos hogy naprakészek legyenek az információk, és megújuló legyen a tartalom.
Ha szükséges, frissítsük az oldalon használt kiegészítőket, bővítményeket, és modulokat is. Mielőtt ennek nekiállnánk, fontos, hogy készítsünk backupot az oldalról.
7. Marketing:
Semmiképp sem elhanyagolható szempont!
Ha lehet, az oldalunk designjába tervezzünk kiadható reklámfelületeket.
A honlap szövegében, emeljük ki, hogy a mi cégünk, vagy vállalkozásunk mivel kínál többet, mint a konkurencia.
Emellett az oldalt ne felejtsük több helyen reklámozni.
Hiába van egy cégnek honlapja, attól automatikusan nem lesz sikeres, de egy sikeres cégnek mindenképpen kell, hogy legyen online elérése.
Manapság igen fontos szempont még a közösségi oldalak támogatása is. H
a tudunk készítsünk facebook/iwiw/twitter megosztó linket.
S talán a legolcsóbb megoldás az úgynevezett vírus-marketing, mikor a cégünk egy szolgáltatását például facebookon kezdjük el reklámozni, ami hatványozottan terjed a felhasználók közt, amennyiben felkeltette a célcsoport figyelmét.
+1. Kereső motor optimalizálás:
Erről az opcióról azért nem írtam egészen idáig, mert manapság egyre több cikket olvasni az interneten arról, hogy az egy-két éve még biztosan működő kereső motor optimalizáló trükkök működtek, addig mostanában kevesebb szerepet kapnak.
Példaként említhetném a címsorok jelentősségét. Leginkább ezeket is már csak két kategóriára lehet osztani (h1-h3 illetve h4-h7). Így sokkal többet számít ha az oldalunk hiteles, átlátható, felhasználó barát, és gyors.
Persze, hogy magasabb helyet foglaljon el a keresési listákon, elengedhetetlen a jó kulcsszó összeállítás, amit egy gyors kutatással felmérhetünk.
Mivel egy bizonyos célcsoportnak fejlesztünk, kisebb prioritású címsorok, illetve külső linkek nélkül is tökéletesen megleszünk, mivel az oldal maradék 95%-a tökéletesen funkcionál. Így több mint valószínű, hogy vállalkozásunk számukra könnyen megtalálható lesz az interneten.
Zárszóként még kiemelném az ügyfelekkel való kommunikációt, kapcsolattartást, amit legalább olyan lelkiismeretesen kell végeznünk, mint a honlap leprogramozását.
Fejlesztéshez én mindenképpen a Firefoxot javaslom, a hozzá letölthető app-ok miatt.
Gondolok itt a Firebug-ra, Measure it-re, valamint a Page Speed-re, csak hogy néhányat említsek. Emelett még a google web developer kit-je is segítségünkre lehet.
Ahhoz, hogy a saját munkánkat ellenőrizni tudjuk, mindenképpen telepítsük fel a piacvezető böngészők legújabb verzióját (Chrome, Safari, Opera, Firefox, Internet Explorer).
Sajnos a legtöbb gondot az utóbbi fogja okozni.
Emellett, ha hírlevél küldéssel is foglalkozunk, egy Thunderbird és egy Outlook telepítése is erősen ajánlott.
Ahogy a cikk elején is írtam, ez az a terület, ahol már nem elég a lelkesedés, az embernek folyamatosan fejlődnie kell, és célokat állítania magának. Tudnunk kell objektíven szemlélni a munkánkat, mert az a legfontosabb, hogy a megrendelő elégedett legyen vele.
Ha még többet szeretne megtudni a témáról, vagy szívesen kitanulná a professzionális weblapkészítést, akkor legyen ott a június végén induló PÉCSI, vagy a július végén induló BUDAPESTI Webdesign képzéseink valamelyikén!!
Induló csoportok:
- Akkreditált PHP-MYSQL Webprogramozó Mester képzés
- Web Artist képzés- Webdesign és Webprogramozó végzettség egyetlen képzés alatt!!
- Webdesigner Mester- emelt szintű weblapkészítő tanfolyam
Jelentkezési határidő június 22!
Jelentkezzen itt!
Használja ki a nyarat, és szerezzen használható informatika tudást júniusban is!
Budapest-Pécs
Gyakorlat orientált informatika oktatás rugalmas időbeosztással!
www.netlogi-c.net