Még egy korábbi bejegyzésben írtam arról, mennyire fontos az, hogy "felhasználóbarát" weboldalt készítsünk.
A témát ma tovább folytatom, és rámutatok olyan fontos dolgokra, amiket bizony sokszor elfelejtenek, és elegendő csak néhány apróságot figyelmen kívül hagynunk ahhoz, hogy látogatókat veszítsünk.
A színek pszichológiai kihatását már érintettük korábban, és arról is beszéltünk, hogy milyen menüt érdemes készíteni a weboldalra.
Ma két nagyon gyakori hibára szeretnék rámutatni.
Sokan nem szentelnek elég figyelmet a weboldal szövegezésének.
Azt hiszik, hogy egy szép design majd odacsábítja, és a weboldalon tartja a látogatókat,
de ez nem így van.
Alapvető követelmény, hogy egy felhasználóbarát weboldalon van kellő mennyiségű és minőségű szövegezés.
Nem arról van szó, hogy a design nem fontos. A weboldal kinézete valóban fontos, és ideális esetben "meg is fogja a látogatót", és "továbbítja" őt a következő fázisra: a szövegolvasásra.
Az első, amivel találkozik a látogató, az a design lesz, vagyis az oldal felépítése és külalakja.
Amennyiben az pozitív hatást vált ki benne, belekezd a szövegolvasásba.
Egy szép design, egy igényes kivitelezés az első 8-10 másodpercben "generálja" azt, amit elvárunk tőle: "elkapja" a látogató tekintetét, pozitív érzelmeket vált ki benne!
Fontos, hogy ez megtörténjen, és a látogatónk "tovább lendüljön" a szövegolvasás fázisába.
Viszont ha nincs kellő figyelemmel kidolgozva a szövegezés, akkor vagy nincs mit olvasnia, vagy nagyon érdektelen az, amit olvas, és egyáltalán nem "érinti" meg őt.
Nagyon fontos, hogy a szövegezés kidolgozására figyelmet fordítsunk, hiszen sosem a design fog eladni és bizalmat építeni, hanem a szöveg!
Sokan ugyan eljutnak addig, hogy tudják: attól, hogy van egy szép weboldalunk, az még nem jelenti azt, hogy bárki tudna róla. A honlapra látogatókat kell hoznunk, és ehhez a keresőoptimalizálást, linkmarketinget, illetve az online marketing teljes eszköztárát segítségül hívhatjuk.
Sokszor nem értjük, hogy egy viszonylag nagy látogató szám mellett miért nincs rendelés és érdeklődés a termékekre és szolgáltatásokra, pedig gyakran a szemünk előtt van a hiba, csak nem látjuk meg azt: nem beszélünk az oldalon a látogatókhoz, nincs szöveg, ami meggyőzze őket, nincs kommunikáció!
A kellő mennyiségű és releváns szöveges tartalom a Google szempontjából is fontos, hiszen a Google preferálja az oldal témájához kapcsolódó, minőségi szöveges tartalmakat.
A másik gyakori hiba a weboldalakon az, hogy nem biztosítjuk látogatóinknak a kényelmet.
Gyakran a kapcsolat felvételi lehetőségeknél csak email címet és telefonos elérhetőséget találok.
Ez nagyon dicséretes, de ne felejtsük el, hogy a telefonálás pénzbe kerül (kivéve ha ingyenes számot működtetünk), a levélírás pedig némi fantáziát követel, hiszen az érdeklődő minimum az alábbi kérdésekbe ütközik: Mi legyen a levél témája? Ki olvassa majd el? Mi legyen a megszólítás?
Sokan nem szeretnek emailt írni. Valljuk be, kényelmesek vagyunk.
Ezért én mindig azt javaslom, hogy az email cím, és telefon mellé üzenetküldő űrlapot is építsünk be a weblapunkba. Azt tapasztaljuk majd, hogy hirtelen megugrik az érdeklődők száma, és bizony sokan fogják preferálni a kis űrlapunkat.
Az űrlapot átdolgozva megrendelő lapot is készíthetünk.
A kényelmet, a weboldal könnyű kezelhetőségét, és a folyamatos kommunikációt számos eszközzel biztosíthatjuk, melyekről a későbbiekben beszélek majd.
Egyébként a a Webdesigner mesterfokon tanfolyam során külön modul keretében "vesézzük ki" a felhasználó barát weboldal kritériumait.
Ne feledjük az alapelvet!
A weboldalt nem saját magunknak készítjük, hanem látogatóinknak!
Webdesigner mesterfokon képzés egyébként 2 héten belül indul, tehát még nem késő jelentkezni rá! :-)
További kellemes hétvégét kíván,
Weinzierl Anett
online marketing és kisvállalkozói tanácsadó
és a Netlogi C School csapata
Netlogi C School
Informatika oktatás rugalmas időbeosztással!
www.netlogi-c.net